Intelligent Tracking Prevention 2.0

I september eller oktober slipper Apple iOS 12 og MacOS Mojave.
I den forbindelse vil nettleseren Safari få en oppdatert versjon av Intelligent Tracking Prevention (ITP), både for mobil og desktopversjonen (iOS og OS X).


Hensikten med ITP er å beskytte forbrukere ved å blokkere teknologi som benytter tredjepartssporing og profilering. Dette inkluderer også tradisjonelle trackingløsninger som brukes i affiliatemarkedsføring.  

Fra et affiliateperspektiv betyr blokkeringen av tredjepartssporing at konverteringer i Safari ikke lenger kommer til å spores for annonsører som benytter tradisjonell, cookiebasert sporing.

Pålitelig sporing er grunnleggende for affiliatemodellen, og Adtraction oppdaterer derfor sin sporing for å sikre at ingen konvertinger går tapt som et resultat av ITP. Status er:

– Mange av Adtraction sine annonsører benytter allerede sporing basert på server-til-server-kommunikasjon. Denne typen sporing benytter ikke cookies, og påvirkes av den grunn ikke av ITP.

– Vi migrerer annonsører med cookiebasert sporing til vår førstepartssporing, som ikke påvirkes av ITP. Vi estimerer at majoriteten av annonsørene skal være migrert innen ITP 2.0 slippes.

 


 

Har du spørsmål om ITP 2.0 og hvordan dette kan påvirke din affiliatemarkedsføring? Kontakt oss gjerne på support@adtraction.com.

 

Related Posts: